Påsken!

Nu har det gått några dagar sen jag sisst skrev i bloggen. Här kommer en liten uppdatering om vad jag har haft för mig =)

Tisdag / Onsdag: Jag jobbade på Engelen dessa två dagar. På tisdagen jobbade jag istället för Cazzandra som jobbade istället för Marre som var i Finland med Valle. Det var en ganska så lugn dag. Angelica kom sen och hämtade mig. (Hon hade problem med bilen.. först hade dörrarna låst sig så hon fick gå in via bakdörrarna och klämma fram sig fram och sen startade inte bilen -- lite kul tycker jag :P) Eftersom jag vet att AAngelica läser min blogg så vill jag bara säga att jag skojar bara lite granna :)
Onsdag så åkte jag med Angelica till Farsta och gjorde några ärenden.. handlade lite kläder när jag letade efter skor - typiskt! Efter skjussade hon mig till jobbet där vi hade lite mer. Det var ett sällskap på 43 personer/ 3 rätters middag, ett sällskap på 11 personer, ett sällskap på 8 personer och några små sällskap. Som tur var Valle hov så vi fick hjälp av henne. Men allt gick finfiint =)

Torsdag var jag ledig =) Skulle följa med Roxana till läkaren i Skärholmen men det vart inte av. Det funkar inte när ens familj väcker en 45 min innan läkarbesöket och säger att man ska med. Inte när det tar minst 20 min att åka dit. Så jag ringde dit och vi fick en ny tid istället. Somnade sen med Roxana i hennes säng 2 sekunder efter att vi hade bestämt oss för att gå upp och äta frukost... bra va!
Senare på kvällen när familjen hade åkt och handlat i Skärholmen så gick jag ner till Willys som ligger väldigt nära och handlade godis för ca 120 kr. Det är ju så att jag har nu vart påskharen i familjen de senaste åren - dvs. att jag handlar påskägg, fyller dem med godig och sen gömmer dem i lägenheten. Lite kul e det! Problemet var bara att jag inte hittade några påskägg. Not Good!

Fredag! Inte en rolig start på dagen kan jag säga. Mamma och systrarna väcker mig tidigt, runt 10 tiden och säger att frukosten är färdig. Denna dag är också en icke kött dag. Tradition från mormor... så till frukost dricker vi te och äter bröd med advokado - mummms!!
Sedan börjar städningen. Jag vet inte varför men alltid när man går upp tidigt på en helg hemma hos oss så städar alla efter frukosten... Ibland e det positivt och ibland negativt - särskillt om man e trött.
Åkte tidigare till jobbet eftersom jag skulle på påskäggsjakt. Hittade tillslut efter 3 olika affärer. Konsum i Slussen-gallerian hade! Thaks God!
Kom till jobbet.. hur lugnt som helst - nästan tråkigt! Vi var 3 st i servisen + Valle som var hov. Alla satt vid personal borden och gjorde inte ett SKIT! Men sen kom det lite folk- till slut!! Då hade vi skickat hem Molle, så det var jag o Marre kvar. En helt lugn kväll...

Nu e jag hemma och ska vara påskhare :) Ska försöka att inte äta så mycket godis medan jag delar dem i påskäggen...
Ha det så bra nu allihopa o sov så sött!

Glad Påsk!





Kommentarer
Postat av: A

Jävla bil !! ;)

2008-03-28 @ 14:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0