Måndag / Tisdag...

En ny vecka har börjat och så här startade den...

I Måndags hände inte så mycket.. va mest hemme hela dagen. På kvällen träffade jag min kompis/syster Marre och gick på promenad. Det va några veckor sen jag hade träffat henne, så det va kul och ses igen. Vi pratade om allt möjligt. På kvällen tänkte jag tillbaka lite från när vi var i Chie 2005.

" En kväll gick en grupp ut. Det var jag och min bror med hans "tjej" och hennes bror + våran kusin. Det fanns en park lite längre bort från där min mormor bor där alla träffades så en kväll gick vi dit för att dricka lite och ha skoj. På den tiden så rökte alla på, inkl min bror. Det ända jag hade bett honom om va att inte röka framför mig vilket han gjorde den kvällen. Vår kusin skulle träffa några kompisar lite längre bort och vi skulle då vänta på honom, vilket ingen ville. De skulle visa mig en staty på ett helgon som låg åt motsatt håll mot ett berg. Där min mormor bor var folk som bodde på toppen av "berget" fiende/ovänner med folket som bodde nedanför "berget"
Hur som helst så var vi mellan dem mitt på natten när jag hörde skott. Det va inte kul... så vi sprang - hamna på en tågräls och gick hem till mormor bakvägen. När vi kom hem så va jag lite röd om ögonen för att jag hade gråtit lite och druckit ca 1 lite öl eftersom de nästan bara säljer sprit/öl i liter flaskor och ingen annan drack öl med mig. Hur som helst så fick jag reda på av min mormor att min mamma trodde
att JAG hade rökt på.
Det var inte kul kan jag säga... jag som absolut INTE gillar någon sorts av droger!!"

Det här är ett minne som jag inte mår bra av men som alltid kommer att finnas. Kommer alltid att bli påminnen om den också. Det är saker man måste leva med men man lär sig.. förhoppningsvis!

Tisdag, idag va det p-möte på Engelen.. pratade om lite allt möjligt. Studentfester, medlemmar, uteserveringen i sommar > det gick bra. På söndagen hade jag och Valle pratat om att vi skulle till Ikea efter p-mötet men det sket sig. Istället så åkte vi hem till henne och tittade på film. Nu sitter vi här, har tittat på:
- Lady in the water
- Femte Elementet
- Jurassic Park
och nu ska vi titta på någon film vi inte vet namnet på, bra va!

Nåja.. Ha det bra! Och sov så gott!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0