Maj månad

Nu har det varit ett tag sedan jag skrivit till er, men så har det blivit pga. delvis praktiken och delvis att jag har inte haft något internet hemma på ett tag. Som jag sa innan så har jag mestadels vait på praktiken och sen sovit. Det är väl så att man inte är så van vid dessa tider:
Dag: 07.00-16.00
Kväll: 13.30-21.30

Ibland kan schemat vara under en vecka så här:
Måndag: Ledig
Tisdag: Kväll
Onsdag: Dag
Torsdag:Kväll
Fredag: Dag
Lördag: Ledig
Söndag: Ledig
Detta var bara ett exempel, men som man ser så får man inte så himlans mycket sömn. Det som är bra är att det är något som jag tycker om att göra. Jag känner inte den här känslan: Nej, jag vill inte gå... Jag orkar inte.. Gud, va tråkigt.. Jag vill ta semester. som många gör. Utan jag känner att jag är trött på morgonen och ibland på kvällarna, men jag känner inget negativt när jag vet att jag ska till praktiken dagen efter.. om ni förstår. För mig så är det något positivt och jag skulle kunna fortsätta så om jag skulle få jobb där efter. Det är inga problem för mig. Det är naturligt och männskligt att klaga ibland och säga högt att man är trött. Det är okey!

Annat som jag har gjort under Maj:


  • Jag har umgåtts med mina kompisar, Marre och Angelica för det mesta. Gjort lite av allt möjligt faktiskt!
  • Catta, en barndomskompis från Strängnäs kom till Stockholm under en helg så jag var med henne då. Riktigt roligt var det också =) Vi tittade på en massa film och bara tog det lugnt. Har samtidigt sett Yurys nya lägenhet i Hagsätra. Jätte stor och Jätte fiin =) (Yury är Cattas farbror)
  • På praktiken har jag och Malin från klassen (vi hamnade på samma APU-plats) fått sticka =) Dvs. ta ven prover på undersköterskor, sjuksköterskor och på varandra. Det har varit väldigt roligt. Först fick vi göra på Pippi (en docka) och sen så fick jag göra på en sjuksköterska. Det gick inte så jätte bra. Råkade spräcka hennes kärl =P Hehe.. Men sen idag så gjorde jag på Malin och det gick super.. 2:a gången =) haha.
  • Den 11/5 så fick jag se en shunt operation på en 8 månaders gammal flicka och det var väldigt intressant med tanke på att jag aldrig har varit på operation förr. Alla var jätte gulliga och snälla mot mig. En väldigt intressant dag (medicinskt sätt)
Ja ni.. jag vet inte om jag har glömmt något, vilket jag säkerligen har. Men nu är det så att jag ska vidare hem till Angelica och plugga nu i helgen. Men ni får ha det så bra allihopa så kommer ni att höra från mig igen.. (lovar det).. haha =)

God Kväll Då!!!

Gammal bild som jag precis tittade på.. Hahaha!!

image16

Guns N' Roses, Sommaren -06

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0