Vad man kan sakna människor...

God Kväll Alla Bloggare...

Ibland får man en känsla, sorgsen känsla när man exempelvis hör en sång eller ser en film att man saknar vissa personer som på något sätt har varit speciella för en.. de har hjälpt än att bli det man är idag. Omedvetet så är det så. Alla personer man har träffat under sin livstid tills nu, har påverkat en på ett eller annat sätt som har hjälpt till att utvecklat en själv till den man är idag.. och varje gånga man möter en människa så säger man t.ex. inte "tack för att vi har träffats och för att du har lärt mig något idag". Man gör inte det.. Varje gång man träffar en ny människa så lär man sig något, man tar till sig ny information och för det sen vidare, och det är nog det som har varit huvud-tänkandet idag. Så fort jag hör en sång, en fras, ser en film eller reklam så tänker jag på olika personer som jag har upplevt det med, men jag har aldrig tackat det ordentligt, för hade inte jag träffat dem så hade jag kanske inte varit här idag, jag hade inte varit den jag är idag. Så..
TACK allihop =)
Man kan fråga sig vem eller vilka jag tackar.. och det är exempelvis: min familj, mina gamla grannar, mina grannar son jag har idag, gamla och nya klasskamrater, jobbar kompisar, människor som man har träffat på praktik, sommarjobb och ute på krogen, gamla kör kompisar och många mer...  Folk man inte tänker på idag.

Ett exempel kan vara:

Alice Cooper - Poison

Låten Poison av Alice Cooper påminner mig väldigt mycket av min stora syster Valentina. Det har ingenting med texten att göra... för jag vet att när man hör en låt så brukar man höra vad den handlar om för att sen relatera den till en annan person, men det är inte så i detta fall. Utan nu är det så att med denna låt så har jag ett speciellt minne, en bild inom mig från den dagen jag först hörde låten vilket var med min syster. När jag lyssnar på låten ser jag framför mig vad vi gjorde, om det var morgon eller kväll, ja.. närstan allt men bara under låtens gång.  Det är sjukt hur man kan minns så, men inte mer... Hur som helst, när jag sen tänker på min syster så kommer tusen andra bilder och tankar från det att hon har hjälpt mig och jag minns inte en enda gång som jag har tackat henne för det. Det räcker med en liten sak som att låna ut något när vi var mindre... Man tänker inte på att när hon lånade ut exempelvis en penna till mig så lär man sig att själv låna ut saker till andra och på så sätt har min syster hjälpt mig med min utveckling.

Det är sådana här konstiga saker som jag tänker på när jag inte har så mycket att göra på dagarna. Jag tänker på allt möjligt, men det är oftast saker som man egentligen inte brukar tänka på..

Tackar för ikväll och God Natt på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0