Hmmm...

Hej Svejs!

Helgen kom och gick lika snabbt. Det som var positivt var den sköna "sommar" värmen som vissa kallar det. Visst, jag har inget emot det.. jag blev ju brun så det e helt okey! Lite kort om helgen:

Lördag: Jag har sovit hos Marre inatt så på morgonen gick jag hem en snabbis innan jag lunkade till jobbet. För er som inte vet så har jag ett väldigt intressant och roligt arbete där man träffar MÅNGA människor :P nämligen McDonalds =) För er som inte har arbetat på McDonalds: det är en upplevelse ni inte ens kommer att kunna föreställa er. Helt underbara människor som jobbar där och varje gång jag jobbar så är det någon gäst som gör dagen speciell. (dvs. har skämt ut sig för hela restaurangen) =)
Efter att man har jobbar så känner man sig väldigt ofräsch, man stinker och känner sig väldigt smutsig, om man nu kan använda det ordet... men på kvällarna så gör det inte så mycket när man går hem för att människor runt omkring en är antingen för fulla eller för trötta för att märka ;P så denna dag gick jag hem till Marre igen. Tog med lite käk (middag) och sov sen hos henne.

Söndag: Slapp-dag blev det idag. Dvs. att jag vaknade sent, åt brunch, solade hela förmiddagen på Marres balkong,  och sen när solen försvann vid halv sex tiden så gick vi in och tittade på tv och la in lite nya låtar på min mp3...
Fredag till Lördag och Lördag till Söndag sov jag på soffan, och missförstå mig inte, det är en väldigt skön soffa... men man saknar sin egen säng. MIN säng tänkte jag sov i då när jag kommit hem nu på Söndag natt, men så blev det inte. Istället tog min bror min säng eftersom hans "rum" är väldigt litet och har inget fönster, vilket han måste ha... han svettas för mycket på nätterna. Så det blev soffan igen!

Veckans bild!
image2

Denna bild målade jag i 9:an och verkligen älskar den.
Ville visa den för mina kära läsare =)
Hoppas ni också gillar den.


Måndag: Ja, tack gode gud så bråkade inte mina småsystrar så mycket på morgonen, så jag vaknade inte. Skolan började inte förrän kl. två så jag hade lite tid på mig... Tittade på Björnbröder på morgonen och måste då säga... 1: jag älskar Disney filmer 2: jag älskar Disney filmernas låtar... =)
Så, nu är det sagt.
Nee, men Mändag kväll blev då inte så lyckad. I två-tre veckors tid har jag haft som en "smärta/kramper" på höger sida, dvs. antingen min högra äggstock eller blindtarmen.. vilket visste jag inte. Och denna kväll blev det för mycket. Det gjorde så ont att jag var tvungen att åka in till akuten på Huddinge sjukhus. De på akuten skickade upp mig till gyn och där fick jag då vänta kanske någon timme inte mer på att få hjälp. Då kollade sjuksköterskan det vanliga, blodtryck, blodvärden, puls, feber m.m. fick till och med sick i fingret =( inte kul...
Sen fick jag vänta på docktorn en stund och han gjorde då en gyn undersökning.. inga detaljer på det. Kan berätta att jag har alltid haft svårt med gyn undersökningar eftersom jag fortfarande är oskuld och så...

Ett tips för er alla som ska göra en gyn undersökning för första gången: Ta med era mammor eller någon som vill följa med och som ni vill ha med. Det hjälper väldigt mycket.

Resultatet blev då att jag har en 3 cm stor systa på min högra äggstock. Nästan alla kvinnor får det, bara det att inte på alla så känns det. Men han sa att om några veckor så borde den försvinna. Det var skönt att veta.
(Fan va ont det gör =(..)

Jaa.. det är då vad som har hänt mig de senaste dagarna. Får se om det händer lite roligare saker idag ;-)
(Hoppas det)

Men ha det bra roliga läsare så får ni vet lite mer om mitt intressanta liv lite senare!!
Tudiluu... =)

Kommentarer
Postat av: janet

vacker vacker bild!!!!!

2007-04-17 @ 10:03:17
URL: http://www.janeteklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0