Gisela is here :P

Hejsan..

Det här är första gången som jag startar en blogg, varför vet jag inte. Jag har hört att det är väldigt skojigt med det, att man kan skriva ner sina tankar, det man har gjort - ja, lite av allt möjligt! Så jag tänkte ge det ett försök =)
Det är nästan tradition att man skriver lite om sig själv i början när man startar en tex. blogg så jag ska inte bryta den traditionen.

Jag heter Gisela och fyller 19 år om exakt 8 dagar =) Jag går på Didaktus i Liljeholmen, 3:e året på Omvårdnadsprogrammet.. (inte så intressant) men min dröm har vaarit att bli barnmorska så jag tänkte ialla fall försöka uppfylla den... Jag bor i en 4:a med min lilla mor, mina två söta småsystrar Carro 11 & Roxxi 14 år (mina pygmeér) och min bror Marre 21 år som kommer och sover hemma då&då. Min stora syster och min ängel Valentina 24 år flyttade för ett tag sedan. Nog om det...

image1

Ska kanske nämna att min familj kommer från Chile och är väldigt stolt över det.. ÄLSKAR mitt land!!!

Lite om Chile som jag tycker om:

Eftersom den större delen av min släkt dvs. från min mammas sida bor i La Cruz, Quillota så tillbringar jag den mesta tiden där men det hindrar mig inte från att åka och se resten av Chile. Första gången jag var där var jag ca 5 år gammal och minns inte så där jätte mkt men jag kommer ihåg att jag blev väldigt fasinerad över hur människorna där beter sig. Jag kan säga att Chiles invånare är hur gulliga, varma och glada som helst. De är trevliga och man hälsar på varandra även om man inte känner personen. Man känner sig väldigt välkommen där.
Andra och tredje gången jag var där var jag 12 och 17 år gammal. Jag såg exakt samma saker och kännde mig lika välkommen som första gången. Människorna där förändras inte. Men nu lade jag märke till andra saker, som tex. naturen, bergen som finns överallt. Det är sååå vackert att jag tycker att alla borde åka dit någon gång i sitt liv och bara gå runt och se hur det ser ut. Jag finner inga ord, men det är väldigt varckert och man känner sig fri...
FRI är nog det ord jag skulle vilja använda mig av när jag beskriver hur jag känner mig när jag är där.... I love it!!

Jaa... jag vet inte vad jag mer ska nämna i mitt första inlägg :S Det är lite svårt eftersom jag inte vill att folk ska tröttna på mig efter 1 inlägg, så jag sak nog dra mig tillbaka med min sötnos Marre (Mariana) som jag ska berätta mer om imorrn och lovar att komma tillbaka  =)

Sköt om er tills dess... och sov så gott!
Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0